Monday, July 11, 2011

Ter'accident'

Dalam exam tak boleh campur2 bahasa mcm tajuk kat atas... SALAH
Tapi ni bukan exam. jauh sekali ade cikgu2 yang nak check tatabahasa.

masuk ke topik sebenar

Ahad [pagi]

satu family balik kampung. nak kemas2 rumah, angkat2 barang n etc.. mmg penat + berpeluh sakan. almaklum, lama tak senam. naik 3 buah kereta [CCN,CCN,CCH].. aku x jamah nasik langsung.. konon perut kebal giler.

Ahad [petang 1]

CCH @ tuan puan besar balik dulu dr CCN n CCN. kami kemas2 lagi.... lagi sekali, nasik x dijamah. tibai air je byk... tak lama lepas tu CCN satuempatsatu balik pulak.. aku merangkap CCN empatkosongempat balik lambat sikit... sedap betul lelap mata. first time jadi boss duduk belakang...

Ahad [petang 2]

belom sempat masuk rumah, si Ngah n si Long inform yang tuan besar accident. 3 buah kereta.... tuan besar call time tu tgh dlm CCHnye yang kemek depan... ADUH, ADUH..

aku tarik nafas. berderau darah.

berpeluang ke tempat kejadian. jeruk bersepai merata atas jalan. tak dapat dikenalpasti jenis jeruk peruk berkenaan. aku jalan terus ke CCH + HILUX yang masing2 kemek depan lepas parking kereta di bahu jalan. aku toleh kiri, nampak kereta merah dlm longkang besar. Terus capai barang dari puan besar n Si Ngah bawak ke kereta aku nun jauh kat belakang. aku nampak mate depa merah.. terdengar ada yang kata sorang meninggal, yang kereta dalam longkang tu...

simpan barang, terus ke HPekan. ramainye orang kat luar hospital. aku igt depa dtg utk pesakit lain, rupanya untuk tuan besar.. ramai.. Terus masuk dalam HPekan, tapi tetiba spoil mood sekejap...

bla..bla...bla...

kereta merah @ ezora dinaiki oelh seorang ibu n seorang anak perempuannya 5 tahun. si ibu meninggal, manakala anaknya cedera. kalau tak silap patah tangan n kaki. die tak nangis pun, just terkebil2 tgok orang lalu lalang. orang selimutkan die. die maybe tak tahu lagi yang maknye dah tiada. tak lama lepas tu, seorang askar masuk. tak pasti ayah die atau bukan. maybe



-al-fatihah-
buat si ibu yang merangkap bekas anak murid tuan besar




hilux dengan serpihan ezora yg melekat


Ahad [malam]

dari sn , aku kene teman si asben Long ke pejabat polis, tgok CCH kemek. kalo aku tak ikut, sape nak bwk kete aku nnt kalu die amik kete die kat T Impiana...yang pasti CCH mmg kemek habis depan...

so, tuan besar kene rehat kat rumah. sakit leher, sakit dada kene airbag




p/s : dalam mythbuster, dorang pernah buat eksperiment pasal airbag.. boleh tergeliat, terputus n etc jari kalo salah pegang stereng time airbag keluar...

No comments:

Post a Comment

Aiskrim Pisang 3 Bahan

Resepi khas untuk hantu aiskrim Ambil dari resepi di FB Wajib ada dalam peti Mudah, jimat, sihat Tiada sukatan khas Aku tambah ku...