Pages

Friday, March 23, 2012

Tak puas hati

anak saya nama U.
sekejap ye pakcik, saya carikan. erm, tak ada la pakcik.
macam mana boleh tak ada? beg dan baju ni untuk orang yang macam mana? org kaya ke? saya ni orang susah, jual aiskrim je. dari kecik saya jaga dia. saya ada lapan anak.

aku terdiam 1000 bahasa. nasib baik ada penganjur enterprem...

nama anak pakcik tak ada dalam senarai yang sekolah bagi. pak cik ada surat pengesahan tak?
tak ada..
jadi, memang nama anak pakcik tak tersenarai. cuba pakcik tanya sekolah anak pakcik.
macam mana boleh tak ada. saya ni susah. jual aiskrim je.
pakcik cuba tanya pihak sekolah dulu.
tak apelah, saya tanya PPD!!


P/S: ye, aku kenal anak die. bukan feymes sbb cemerlang akademik, tapi cemerlang ponteng kot... rata-rata yang tersenarai tu, bukan yang bermasalah okey.


..klik untuk 20 situasi yang menyebabkan kita tak puas hati..



Sunday, March 18, 2012

Frame gantung



gambo sama mood berbeza

tp still under construction
bakal bersambung 2 bulan kemudian.....

p/s : kamera pd si bongsu, kene beli baru ni ngeh3

Saturday, March 17, 2012

Cicak








lupa nak letak tempat sangkut keychain huhuu


Monday, March 5, 2012

metabolisma

"kadar metabolisma setiap org adalah berbeza"

metabolisma

teringat pernah belajar benda alah kat atas ni masa dekat U


1. jumlah tenaga @ kalori yg dibakar utk kekalkan fungsi badan
2. bergantung kepada komposisi tubuh (otot dan lemak). semakin banyak otot semakin tinggi metabolisma. semakin banyak lemak, semakin rendah metabolisma.

cara utk meningkatkan metabolisma

minum air secukupnya
pastikan kalsium cukup (ambil supplimen @ makanan tinggi kalsium)
makan kerap
tidur cukup
jangan stress
bersenam guna pemberat
ambil vitamin c
makanan pedas
teh hijau


rujukan : kevin zahri

Friday, March 2, 2012

tutorial : masker madu+limau nipis+telur putih

lepas skrub muka, pakai masker. takde masker buat sendiri. guna bahan2 di bawah

madu [suka hati banyak mana]


limau nipis [separuh cukup la]


telur [ambil putih saje.]


tepung gandum @ tepung beras


cara nak buat masker


1. campur semua bahan

i. telur + tepung

telur + tepung + limau nipis

telur + tepung + limau nipis + madu


2. kacau semua bahan



3. siap!!! boleh pakai. yang lebih simpan dalam peti